Zo zien de eerste winkels van McGregor eruit
McGregor heeft de eerste drie eigen winkels geopend. In Den Haag, Breda en Amsterdam zijn nu de deuren open van het merk dat onder de nieuwe eigenaren een hernieuwde start maakt.
McGregor is van oudsher een merk dat zich profileert als american sportswear label. In het winkelinterieur zijn daarom veel details terug te vinden die een relatie hebben met New York, de geboorteplaats van het merk. In de zogeheten Haberdashery Area staan vintage meubels en er hangen op New York geïnspireerde beelden van onder meer deli’s en wasserettes. Samenwerkingen met verscheidene Amerikaanse merken gaan deze beleving nog verrijken, zo schrijft het merk in een persbericht.
Bakstenen
In de winkel zijn op verschillende plekken de authentieke elementen van de winkelruimte bewaard gebleven, zoals een bakstenen muur, houten balken of een betonnen vloer. Dit linkt volgens het merk aan de historie van McGregor zelf. “Met het openen van deze winkels kunnen we het verhaal van het merk weer optimaal vertellen aan de consument en onze omnichannel-approach écht gestalte geven”, zegt Coen Gehring, directeur van McGregor.
Ierland en Portugal
McGregor lanceerde eerder dit jaar al een volledig assortiment via de nieuwe webshop en kondigde zeven winkelopeningen in Nederland en België aan. De eerste zijn nu dus open. Het merk wil nu ook uitbreiden naar Ierland en Portugal en kijkt actief naar andere markten. Daarbij kijkt het label naar eigen brandstores, e-commerce en intensieve samenwerking met multibrandretailers.
‘IJzersterk’
In een eerder interview met Textilia gaf Coen Gehring al aan dat het merk snel wil kunnen inspelen op marktontwikkelingen. “De detailhandel anno 2019 staat voor grote uitdagingen. We willen daarom niet alleen met een fantastisch merk en een ijzersterk product aanbod komen, maar tevens met oplossingen voor de veranderende omgeving waarin het allemaal moet worden gerealiseerd. We werken aan een omnichannel samenwerking tussen offline en online, zowel in onze eigen retailomgeving als met retailpartners. Met als doel om razendsnel te kunnen handelen inzake de supply chain, en met de mogelijkheid om continu alert te reageren op de wensen van de consument. Die zal te allen tijde centraal staan,” aldus Gehring.
Uit de markt
Het merk McGregor verdween uit de markt nadat het in 2016 en 2017 twee keer onderdeel was van een groepsfaillissement; eerst van McGregor Fashion Group en daarna van Doniger Fashion BV. De merkenrechten werden aangekocht toen bleek dat er geen sprake zou zijn van een doorstart, maar dat er zou worden overgegaan tot het liquideren van alle onderdelen van Doniger Fashion BV. De investeerders achter McGregor zijn Fred Gehring en Ludo Onnink, samen met DM Equity Partners, het investeringsfonds van keukenondernemer Ben Mandemakers en voormalig bankier Rob ten Heggeler.
Hierboven beelden van de winkel in Amsterdam. Hieronder de foto’s van de winkel in Breda, gevolgd door Den Haag.
Breda
Den Haag