Bestseller organiseert opnieuw eigen beurs
Op 14 en 15 januari 2014 houdt Bestseller haar eigen beurs in de Arena Berlin. Op een oppervlakte van 7.000 m² worden alle merken gepresenteerd die onder Bestseller vallen.
Eenmalig Bread & Butter
Volgens Pedersen is het nooit de bedoeling geweest dat Bestseller ieder jaar met alle merken op Bread & Butter zou verschijnen. Voordat Bestseller in juli dit jaar op Bread & Butter verscheen, organiseerde het Deense modeconcern al drie seizoenen een eigen evenement in de Arena Berlin. Afgelopen zomer was die plek echter al verhuurd waardoor ze alle merken (zoals Jack & Jones, Name It, Only, Object, Pieces, Vero Moda en Vila) op Bread & Butter presenteerden. “We waren erg tevreden met de onze verschijning op Bread & Butter, maar zijn van mening dat we beter draaien op een eigen beurs”, vertelt Pedersen aan Textilwirtschaft.
Kritiek op Bread & Butter
Bread & Butter kreeg afgelopen jaar kritiek van bezoekers op het toevoegen van Bestseller aan de beurs. Niet lang ervoor had Bread & Butter namelijk aangekondigd dat er alleen nog street- en urbanwear voor mannen en vrouwen mocht worden gepresenteerd.