Indeling van Modefabriek gaat op de schop
Om retailers beter te kunnen faciliteren en inspireren komt modebeurs Modefabriek met een nieuwe indeling voor de editie die van 24 en 25 januar in de RAI wordt gehouden. De beursvloer wordt ingedeeld in ‘districten’. In een persbericht legt Modefabriek uit wat deze nieuwe indeling betekent.
District A: On Trend, Snazzy and Glamorous or Laid Back and Up Beat, this is the place for Fast Moving Fashion for Men and Women
District A vertegenwoordigt de merken voor het grootste modepubliek met toegankelijke, trendy, dicht op de markt opererende mode- en accessoiremerken voor een veelzijdig publiek. Hier vinden alle retailers, groot en klein, modegevoelige en commercieel aantrekkelijke collecties.
District B: High Identity, Upper Edge and New Generation Leaders in Global Denim and Streetwear Fashion
District B is voor de denimpioniers, nieuwe ambachtelijkheid en modern geïnterpreteerde heritage brands. Hier staan de coolste streetwearmerken van het moment, zij aan zij met de ‘new kids on the block’; in dit district staat een nieuwe generatie creatieve ondernemers centraal.
District C: Premium Quality, Contemporary Classics and Cosmopolitan Fashion Brands for Style Savvy Men and Women
District C combineert het beste in high-end fashion, alles van boetiekstijl vrouwenmode tot tijdloze premiums voor mannen, van werkvloer tot weekend. Dit is het stijlvolle, trendbepalende speelveld van verfijnde elegantie, ‘big city’-stijl en absolute must haves.
District D: The Future looks Bright with Sustainable Fashion options at Mint and a Smart selection of New Business Ideas
District D is voor de mooiste duurzaam gerealiseerde mode- en lifestylemerken die samenkomen onder de Mint-paraplu; een inspiratie voor de hele mode-industrie die ook ‘happening’ kan zijn zonder schade aan te richten. District D is daarmee ook de perfecte, positieve en innovatie-minded omgeving om de nieuwste trends, gadgets en kennis voor het retailvak te ontdekken en je business naar een niveau hoger te tillen.