
Tramontana presenteert nieuwe look *
De aanleiding van de rebranding is volgens Tramontana de groei die het bedrijf doormaakt. In een korte tijd is het personeelsbestand bijna verdubbeld. In Nederland zijn 450 verkooppunten en het merk is daarnaast verkrijgbaar in 12 exportlanden. Verdere groei vraagt om een duidelijke merkstrategie.
Voorafgaand aan de modeshow voor herfst-winter 2016-2017 werd het nieuwe logo van Tramontana gepresenteerd. Het logo is strakker geworden. Ook is er een nieuwe slogan: your fashion compliment! Uiteraard is ook de collectie onder handen genomen. Wat blijft zijn de eigenzinnige prints, de details en de jurken waar Tramontana bekend om staat. De vernieuwing zit in de verbeterde opbouw van de collectie; zo is de combineerbaarheid van sets toegenomen doordat de collectie meer gecoördineerd is.
De collectie wordt modieuzer en jonger, maar de doelgroep (vrouwen tussen de 30 en 50 jaar) blijft hetzelfde. Tramontana zal meer met eigen prints werken en er komt nog meer focus op de details. Ook wordt er gewerkt met nieuwe leveranciers. Zo is een samenwerking aangegaan met een Belgische fabrikant voor de productie van pakken, een nieuwe, belangrijke productgroep. Het prijsniveau blijft in het middensegment. Wel wordt de prijsrange breder, zowel omhoog als omlaag, door het toevoegen van basic én fancy artikelen.
Show gemist? Op de aankomende beurzen Panorama, Modefabriek of CIFF is het mogelijk om de catwalkshow van Tramontana virtueel te beleven middels een 360 graden filmervaring met een virtual reality bril.