
Alles in één. Dat is wat One Stop Webshop uniek maakt.
Een ‘all in’ behandeling. Dat is wat One Stop Webshop haar klanten biedt. Het bedrijf, dat gevestigd is in Rotterdam, heeft inmiddels 32 werknemers in dienst. Willems is mede-oprichter van One Stop Webshop. Hij houdt zich niet alleen bezig met techniek, “de nullen en de enen”, maar ook de complete marketing is bij hem in goede handen. One Stop Webshop bouwt, zoals de naam al zegt, webshops. “Maar we leveren ook het design en de hosting”, vertelt Willems.
“En daarnaast hebben we een 24-uurs service. “Dat maakt One Stop Webshop uniek.”
Webmarketing verdient aandacht
One Stop Webshop bouwt webshops voor elke ondernemer die online wil verkopen. “We bedienen voornamelijk het midden en klein bedrijf”, zegt Willems. “Ook voor de implementatie van webshops zijn ze bij ons aan het juiste adres. Wij willen er samen met de klant voor zorgen dat de webshop een groot succes wordt. Webmarketing is daarbij erg belangrijk. Door middel van bijvoorbeeld Google optimalisaties en het versturen van persberichten zorgen wij voor extra promotie.
Zo krijgen onze klanten niet alleen een online verkooppunt, maar ook een stukje aandacht en promotie in de media. Dit zorgt uiteindelijk voor meer onlineverkoop voor de klant. En daar genieten wij van.”
Daarnaast is de synchronisatie tussen de fysieke winkel en de webshop van de ondernemer is een belangrijk aandachtspunt van One Stop Webshop. Willems: “Op die manier wordt de online voorraad altijd correct weergegeven.”
Net iets meer
Momenteel heeft One Stop Webshop 863 actieve klanten, voornamelijk MKB’ers. “Wij richten ons het liefst op het MKB omdat we daarvoor het efficiëntst, snelst en prijstechnisch het beste kunnen werken”, zegt Willems. “Als we nog specifieker kijken, is de modebranche toch wel onze grootste doelgroep. Vijftig procent van onze nieuwe klanten is mode-ondernemer. Daarnaast vangen wij veel klanten op die uit hun bestaande webwinkel zijn gegroeid. Hebben ze net iets groters nodig, dan zijn ze bij ons aan het juiste adres.”
Opkomst social media
Over de vraag of innovatie belangrijk is voor One Stop Webshop hoeft Willems niet lang na te denken. “Als wij ons niet bezighouden met innovatie zouden wij niet meer bestaan. De markt verandert constant. Steeds meer bedrijven willen de link leggen tussen hun webshop en de social media. Wij zorgen dat dit mogelijk is. Door de techniek achter de webshops radicaal te wijzigen is het mogelijk om ook via de mobiele telefoon online te shoppen en te betalen. Zonder die technische wijzigingen mislukt de betaling nagenoeg altijd. De consument kan via Paypall of creditcard betalen, iets wat voorheen alleen op de computer kon. Een andere mogelijkheid is achteraf betalen.
Door een nauwe samenwerking met verschillende ‘factoring companies’ kunnen wij onze klanten de betalingen van de consument garanderen.”
Toegevoegde waarde
One Stop Webshop weet dat zij een goed eindproduct levert aan de retailers. Daarom is Winkelbeurs voor hun erg interessant. Willems: “Wij weten wat we de klant kunnen bieden, wat de toegevoegde waarde is van een goede webshop in combinatie met promotie op maat. Op Winkelbeurs willen wij de potentiële klanten laten zien dat een webshop meer is dan alleen een online verkooppunt. Daarom zeiden we ook zonder twijfel ‘ja’ op de vraag of we wilden deelnemen aan Winkelbeurs. We vinden een persoonlijke benadering erg belangrijk. Er moet een klik zijn met de klant. Alleen dan kunnen we samen kijken hoe we een optimaal eindproduct gaan neerzetten.” One Stop Webshop deelt op Winkelbeurs een stand met Softwear en Wickl. “We hebben allemaal ongeveer dezelfde doelgroep, maar bieden alle drie toch iets anders. Op die manier vullen we elkaar goed aan.
Wat betreft 7 november: ik verwacht ontzettend veel enthousiaste en energieke ondernemers.”