
Mauriks Fashion Agency brengt nieuwe kindermerken
Mauriks Fashion Agency heeft de vertegenwoordiging voor Nederland van het Belgische Bla Bla Bla verworven. Rick en Christ vertellen: “Wij zijn benaderd door VASA International of wij het merk verder willen uitbouwen in Nederland. Verrast door het concept, de kwaliteit en de commerciële prijs-kwaliteitverhouding en gezien het succes in België zijn wij overtuigd van het potentieel voor de Nederlandse markt.”
Na de wintereditie van Kleine Fabriek kwam MFA in contact met Steeplechase, eveneens uit België afkomstig en het familiebedrijf achter Toby & Bennett. Ook dit merk gaan Christ en Rick voeren voor de Nederlandse markt. De collectie kenmerkt zich door de vele details, mooie stoffen en selfedge denims.
Na de zomereditie van Pitti Bimbo in 2009 wist MFA al de vertegenwoordiging van de Italiaanse merken Fiorucci en Fred Mello te verwerven. “Wij zijn onder de indruk van beide concepten waar kwaliteit, details en exclusiviteit voorop staan. Van Fred Mello bieden wij de collectie voor kids tussen 3 en 7 en tussen 8 en 14 jaar. Fiorucci brengt een echte meidencollectie met een hoog glitter- en glamourgehalte voor meisjes tussen 3 en 7 en 8 tot 14 jaar.
Nieuwe koers
De nieuw merken van Mauriks Fashion Agency passen bij de ingezette koers van het modeagentuur, waarbij groei en risicospreiding belangrijke peilers zijn. “We willen een totaalleverancier op het gebied van kindermode zijn, zonder hierbij zaken als persoonlijke aandacht en service uit het oog te verliezen”, aldus Christ en Rick.