TOP

In the picture: Cruyff Classics

Dit voorjaar wordt Johan Cruyff 65 jaar. Ter gelegenheid van de verjaardag van de wereldberoemde voetballer brengt Premium Inc. een 'anniversary edition' van de Cruyff 65-schoen uit in een oplage van 65 paar.

“Een collectors item voor de echte fan”, aldus Ferenc van der Vlies, oprichter en eigenaar van Premium Inc.. De sneaker van Italiaans kalfsleer is verpakt in een doos met daarin ook een munt, een sjaal en een boek met foto’s die Anton Corbijn van Cruyff maakte. Daarnaast wordt deze zomer de Cruyff-kledinglijn voor lente-zomer 2013 geïntroduceerd.

Sterk DNA
Van der Vlies, in 2001 nog verantwoordelijk voor de herlancering van het sneakermerk Quick, startte Premium Inc. in 2006 met verschillende sportlifestyle-schoenenmerken, waaronder Cruyff Classics. Wat Cruyff Classics betreft lag in het begin de focus op de mannenlijn. “Inmiddels ligt de verhouding mannen-vrouwen ongeveer gelijk. Cruyff Classics is een merk voor mannen en vrouwen van 20 tot 40 jaar met ambitie. De kindercollectie is in ontwikkeling. Daarvoor hebben we een specialist aangenomen. De mooie historie van Cruyff zorgt voor een sterk DNA. Voetbal, luxe en de magie rondom het fenomeen Johan Cruyff zijn de pijlers van het merk. De collecties zijn consistent van kwaliteit en onderscheidend.”

Cruyff ambassadeur
Volgens Van der Vlies moet het salesteam deze waarden ook uitdragen. “Sinds kort werkt er een junior vertegenwoordiger die via de Cruyff University bij ons terecht is gekomen. Die jongen zou profvoetballer worden en speelde in Sevilla. Hij is een ambassadeur en legt de link tussen product en sport.” Anno 2012 zijn er een handvol Cruyff-conceptstores te vinden in Amsterdam, Glasgow, Liverpool, Palma (op Mallorca) en Playa d’Arco (bij Barcelona).

Lees exclusief in Schoenvisie nummer 3 van 2012 een profiel over Premium Inc.