Denim City opent eerste shop-in-shop in Hudson’s Bay Amsterdam
Een van de meest gepubliceerde foto’s van het dinsdag 5 september geopende warenhuis Hudson’s Bay in Amsterdam, is die met de jeans-reparerende kleermaker op de denimafdeling. De repairspecialist en een deel van het assortiment is afkomstig van Denim City, het denimplatform in Amsterdam-West. De shop-in-shop in Hudson’s Bay betekent een stap richting een groter publiek.
Meer zichtbaarheid
“De aanwezigheid in Hudson’s Bay gaat inderdaad voor meer zichtbaarheid zorgen”, verwacht Denim City-directeur Harm Magis. “Ons aandeel is vrij bescheiden, maar erg welkom.” Het instituut biedt er jeans uit eigen productie aan in drie fits – straight en loose tapered voor mannen en een boyfriend fit voor vrouwen – en een kleermaker die aankopen ter plekke op maat maakt of desgewenst broeken repareert. Een service die Denim City al langer aanbiedt in de eigen denimwinkel in Amsterdam.
Meer naaimachines
Magis is enthousiast over het nieuwe warenhuis: “dit is absoluut een geslaagde omgeving voor denim, we liggen naast bekende merken als G-Star, Denham en Scotch & Soda. Toen een team van het Hudson’s Bay ons bezocht in Denim City waren ze direct enthousiast over onze activiteiten en aanbod. Ik zie dit als een mooie kans om ons verhaal uit te dragen naar een groter publiek en een opstapje naar verder uitbreiding van onze activiteiten.” Volgens Magis werkt het platform op dit moment eerst hard aan de toevoeging van meer naaimachines, fits en andere kledingstukken in deze shop-in-shop.
Groei
Ook de eind 2016 geopende winkel in Denim City draait naar tevredenheid. Magis: “We liggen voor op schema, qua omzet en verkoop. We blijven groeien en er zit nog genoeg groei in. We zijn nu in gesprek met een aantal kleinere labels, waarmee we willen uitbreiden. Maar ook de jean school en de denim academy gaan ontzettend goed. We krijgen compliment op compliment van bedrijven die hun personeel door ons laten trainen op het gebied van denim. Wat begon met een cursusje is in korte tijd uitgegroeid tot een vaste waarde voor verschillende modemerken- en retailers.”
Foto: Rogiér Dankerlui