
Binnenkijken: Brax introduceert nieuw winkelconcept
De nieuwe winkel van Brax in de Hoogstraat in Den Haag is ingericht volgens het nieuwe Smartline-concept. Na Wenen wordt Den Haag de tweede stad met een Brax-store die deze nieuwe formule hanteert. Het concept combineert smart technology met een ‘lifestyle experience waar online en offline shopping elkaar vinden’.
De Haagse Smartline-store heeft een totaal verkoopvloeroppervlak van ruim 250 vierkante meter, waarbij de collecties voor mannen en vrouwen elk een eigen etage hebben met een eigen winkelbeleving.
Lichte tinten domineren het interieur van de vrouwenmodeafdeling op de begane grond. Eikenhout en leer worden gecombineerd met goud- en bronskleurig staal . Er zijn lifestyle areas gecreëerd met grote ronde tafels, mannequins en decoratieve elementen. Flatscreens tonen digitale content, zoals campagnes en collectiebeelden.
Op de eerste etage wordt de mannenmode gepresenteerd in een interieur van teakhout, donker leer en matzwart staal. Beeldschermen en speciaal gecreëerde torso’s helpen hier onder andere de juiste pasvormen en stijlen te vinden.
Het Duitse merk Brax wordt wereldwijd verkocht in meer dan 100 monobrandstores en ruim 1700 shop-in-shops, maar ook in vele multibrandstores en warenhuizen. Van oorsprong is Brax een broekenspecialist, maar de collectie is inmiddels uitgebreid tot een casual totaalcollectie voor mannen en vrouwen.