Positieve stemming op Man&Zo en Men’s Fashion Fair
Op beide beurzen werd duidelijk dat de retailer meer op zoek is naar productspecialisten. Ook is er behoefte aan vernieuwing en ‘value for money’ producten om zo het onderscheidende vermogen in de winkel te vergroten. Eric van Mullem van de beursorganisatie Man&Zo viel nog iets op: “Retailers en leveranciers zochten elkaar weer meer op voor een nauwere samenwerking. Er ontstond een soort van ‘één voor allen en allen voor één’ gevoel’.”
Men’s Fashion Fair
Ook Forum Group kijkt tevreden terug op de Men’s Fashion Fair die op 2 februari in het World Fashion Center plaatsvond. Directeur Hans Gaillard laat weten: “Ondanks het tegenvallende winterseizoen waren de bezoekers positief gestemd en op zoek naar vernieuwende items en aanbieders. Nieuw op de beurs waren Redgreen, Don Corleone en City of Sails.”
Wat brengen de merken?
De aanbieders op beide beurzen laten een netter beeld zien, waarbij bijvoorbeeld de detaillering van tops minder uitbundig is. De focus ligt verder nog steeds op unconstructed colbertjasjes, grof en fijn gebreide vesten en truien in bruine en oranje tinten. Ook staan jassen weer volop in de spotlights, vervaardigd van vaak hightech materialen.