Gezocht: Nederlandse modelabels voor 9 vragen over duurzaamheid
9 vragen
Voor deze campagne willen i-did en Urgenda aan Nederlandse modebedrijven, met één of meerdere labels, 9 vragen stellen om zo meer inzicht te krijgen in de huidige ontwikkeling en productie van duurzame collecties. Het beantwoorden van de vragen duurt gemiddeld 2 minuten. De antwoorden zijn anoniem tot het moment dat je aangeeft dat je benaderd mag worden voor verdere informatie.
Klik hier om de 9 vragen te beantwoorden!
i-did, slow fashion is ervan overtuigd dat de manier waarop we mode en design produceren en gebruiken anders kan en anders moet. En daarin staan we niet alleen. “Consumenten moeten zich bewust worden dat je krijgt waarvoor je betaalt,” aldus Elizabeth Cline, schrijver van de actuele bestseller Overdressed, the shockingly high cost of cheap fashion. We kopen eigenlijk niets meer dan wegwerpartikelen. Mensen zijn zich niet bewust van de hoge prijs die bijvoorbeeld het milieu betaalt voor goedkope, fast fashion, die we allemaal inmiddels zo vanzelfsprekend vinden.
Maar er is ook goed nieuws. De bewustwording voor de echte waarde van kleding en de kosten van fast fashion groeit. Onder jongeren is inmiddels een kentering voorzien in koopgedrag: zij zullen vaker kwaliteit boven kwantiteit verkiezen. Deze bewustwording biedt mogelijkheden en volop kansen het anders te doen, de productieketens te verduurzamen en als modelabel onderscheidend te zijn.
Meer info: www.i-did.nl