Klantenbinders: Michael Nijhoff van Mann over events in de winkel
Michael Nijhoff: “Het is mij en veel andere moderetailers momenteel hard werken om het hoofd boven water te houden. De klant is kritischer en koopt niet meer per se kleding in jouw winkel. Ik ben continue op zoek naar manieren om klanten naar de winkel te trekken en de omzet te verhogen. Naamsbekendheid genereer ik via social media zoals Facebook, waar we regelmatig winacties organiseren. Op dit moment wint Instagram het van Twitter. Mensen die mij hier volgen, bezoeker ook regelmatig de winkel.
Denim & Coffee
“Verder leverde ons instore event ‘Denim & Coffee’ ons begin deze maand extra bezoekers op. Een barista zorgde voor een perfect gemaakt kopje koffie en een dj zorgde voor extra sfeer. Beiden deden dit dit kosteloos in ruil om voor promotie voor zichzelf. Ik moest alleen de apparatuur van de dj huren en de uitnodigingen voor het event naar vaste klanten versturen. Omdat ‘Denim & Coffee’ op een drukke zaterdag plaatsvond, kregen we veel nieuwsgierige passanten binnen. De omzet van op deze dag lag uiteindelijk de helft hoger dan een reguliere zaterdag.
Het effect van het event is overigens nog wekenlang voelbaar. Klanten die niet konden langskomen, zijn door de uitnodiging wel getriggerd om op een later moment langs te komen en op Facebook krijgen we ‘likes’ van mensen die de winkel via het ‘Denim& Coffe leerden kennen.