Omzetstijging Hugo Boss 3%, winst daalde
Volgens de directie is de winstdaling te verklaren aan de hand van veranderingen in de organisatie en de strategie van het modeconcern. Er zullen maatregelen volgen om de positie van Hugo Boss veilig te stellen. Zo kondigt directievoorzitter Claus-Dietrich Lahrs een scherpere afbakening van de labels. De collecties Selection, Black, Orange, Green en Hugo moeten duidelijker worden. Op dit moment is er tussen de labels nog een sterke concurrentie.
De omzet in Europa gezamenlijk nam met 2% toe naar 1,17 miljard euro. In de VS nam de omzet met 4% toe. De verkopen in Aziƫ toonden zich het krachtigst met een plus van 21% naar 162 miljoen euro. Alleen op de eigen, Duitse markt liep de omzet van Hugo Boss terug met 1% naar 357 miljoen euro.
Voor het lopende jaar wil Hugo Boss geen concrete prognose geven Lahrs verklaart aan Textilwirtschaft: “2009 wordt een lastig jaar, en deze ontwikkeling zal zich mogelijk in 2010 voortzetten.”