TOP

The Cloakroom krijgt 1,2 miljoen euro aan groeigeld

Goed nieuws voor The Cloakroom: de Amsterdamse personal shopping service heeft 1,2 miljoen euro aan groeigeld gekregen.

Naast het Britse investeringsbedrijf Connect Ventures investeerden ook Hein Pretorius (Naspers) en Kees Koolen (voormalig directeur van Booking.com en investeerder in Uber) in de personal shopping service. The Cloakroom is van plan om met het groeigeld nieuwe Europese kantoren te openen, meldt het online magazine Techcrunch.

Direct succes

The Cloakroom startte in 2013 en was onmiddelijk een succes. Op basis van een korte enquete en een telefonisch gesprek met een personal shopper, krijgt de klant tien tot twaalf items toegestuurd. Wat hij wil hebben, mag hij houden. De rest kan hij kosteloos retourneren. Momenteel werken er dertig mensen bij het bedrijf in Amsterdam, waarvan twaalf personal shoppers. The Cloakroom is ook actief in Denemarken en het heeft samenwerkingen gesloten met merken als Hugo Boss, Scotch & Soda, Tiger of Sweden, Filippa K en Tommy Hilfiger.

Slim systeem

Naast de plannen voor uitbreiding in de Benelux en Scandinavië, streeft The Cloakroom ook naar 1 miljoen gebruikers in Nederland, vertelt mede-oprichter Asbjørn Jørgensen aan Twinkle Magazine. In een interview met Textilia wijdde Jørgensen het succes van zijn bedrijf vooral aan een slim back office systeem. “We hebben geen personeel in de showroom en dankzij een geavanceerd CRM-systeem is onze back office volledig geautomatiseerd. Juist doordat we geen achtergrond hebben in de mode, kunnen we met een frisse blik naar de branche kijken.”