TOP

Li-Ning toont een nieuwe identiteit

Li-Ning bestaat twintig jaar en dus vond men het in China hoog tijd voor een revitalisatie van het merk. De nieuwe identiteit omvat onder meer een nieuw logo en een nieuwe slogan: Make The Change.

In aanwezigheid van oprichter Li-Ning, het management, sporters en de belangrijkste investeerders werd onlangs in Beijing het 20-jarig bestaan van Li-Ning gevierd. Er was veel reden voor een feestje, want de afgelopen twee decennia is Li-Ning uitgegroeid tot China’s grootste sportmerk. Li-Ning blikte bij het jubileum echter niet terug op het verleden, maar keek vooruit naar de toekomst waarin het zich richt op een nieuw soort consumenten, door Li-Ning omschreven als de Generation 1 Creators. De nieuwe identiteit, waarover de afgelopen drie jaar werd nagedacht, moet ertoe bijdragen dat Li-Ning in 2018 tot de vijf grootste sportmerken ter wereld behoort.

 

“Wij denken dat de Generation 1 Creators geboren zijn en hieruit is onze behoefte aan verandering ontstaan. Deze mensen hebben een wereldwijde visie, houden van innovatie en eisen producten van hoge kwaliteit”, vertelt CEO Zhang Zhiyong. “We communiceren met deze mensen in een nieuwe taal. Men zal geleidelijk opmerken dat het merk Li-Ning is geëvolueerd in een jonge man die een luchtig gevoel voor humor heeft en nieuwsgierig en inventief is. Deze jonge kerel heeft sport in zijn bloed en streeft ernaar de beste te zijn.”