De 8 beste etalages van Nederland in 2013
Het Amsterdamse decoratie- en etalagebedrijf Frans Beekwilder organiseert dit jaar opnieuw de verkiezing voor de mooiste etalage. Een internationale vakjury heeft uit 200 inzendingen de acht beste etalages gekozen. De jury van 2013 bestond uit Britta Hall – retail marketingmanager van Hunkemöller, Scott Walker – visual merchandise manager van River Island en Esther van Geffen – manager visual van de Bijenkorf. “Om echt op te vallen in de winkelstraat is het belangrijk dat de etalage naar een hoger niveau wordt getild, gebruik humor en zet iets neer wat de consument niet verwacht. Storytelling in combinatie met een goede productfocus is essentieel voor een goede etalage”, aldus de jury.
Genomineerden
Uit alle inzendingen zijn 60 kanshebbers gekozen. De vakjury heeft daarna de acht beste etalages genomineerd voor de titel ‘Etalage van het jaar 2013’:
– Gijsen Optiek, Sittard: Hangende Kerstboom met brillen (Harrie v Eysden)
Thema Kerst natuur met strakke display look.
– De Rode Winkel, Utrecht: Jeansetalage (Designing Haaker)
Denim Atelier – Sfeerimpressie van hoe een Denim atelier er uit zou kunnen zien.
– Woods, Deventer: Regenetalage
Herfst etalage met paraplu’s.
– Lutz, Vinkeveen: Etalage met stoelen (Han Blankestijn)
De belevenis naar binnen toe | Van binnen naar buiten.
– MEN AT WORK, Best: Etalage met fietsthema (Stefan van der Vijgh)
Spring in je toffe outfit op je fixed gear bike en explore the world in style.
– Wereldwinkel, Purmerend: Vogels en kerstballen (Swembroek Visual Display)
642 kerstballen en 45 vogeltjes die eruit kruipen of al vrolijk rondvliegen in dit geboortefeest.
– Konijnendijk Mode, Oud Beijerland: Jeans met neon-dipdye (Buro Beerbaum)
Het concept van de Dip-Dye etalage is geïnspireerd op een oude industriële verffabriek.
– Wild Store, Hoeven (Emmy de Wildt)
Doelstelling was om te laten zien dat Wild Store en hun service gerichte medewerkers, met nieuwe kleding en schoenen, aan je imago werken.
Stemmen
Wie de 7e editie van de Etalage van het jaar verkiezing wint, dat ligt in de handen van de consument. Door te stemmen op hun favoriete etalage bepaalt het publiek wie er met de titel vandoor gaat. Stemmen kan vanaf 21 maart 2014 tot en met 7 april 2014 op de site www.etalagevanhetjaar.nl. Onder de stemmers wordt een shoppingweekend voor twee personen verloot.