Hoe gaat het met Olymp en Digel?
Aantal leveringen: 4
Aantal collecties (hoofd/flash)2/2
Segment: midden/hoog
Hoe zien de collecties er uit van de merken die jullie distribueren?
René Tuerlings:”Olymp is marktleider op het gebied van strijkvrije hemden. Verder is er een breed N.O.S-pakket met hemden in de basis- en modekleuren, die altijd binnen maximaal 48 uur uit voorraad leverbaar zijn. Digel produceert actuele kostuums en colberts voor het midden/hoog segment. Er bestaat een zogenoemd Partnership Plus programma waarbij ondernemers hoge marges kunnen krijgen. Naast dit programma heeft Digel Menswear een voorraadpakket van meer dan 200.000 stuks die altijd direct geleverd worden.” Verder is er Sail Exp, een hoogwaardige nautisch merk uit Italië. De collectie bestaat voornamelijk uit kleurthema’s met marine en rood.”
Op welke manier heeft de recessie invloed? Nadelen/voordelen
“De merken die wij vertegenwoordigen hebben geen last van de crisis, deze modebedrijven zijn allemaal privé-ondernemingen zonder vreemd vermogen of financieringen. In deze tijd zien wij een toename van klanten en omzet. Ondernemers zijn op zoek naar partijen waar ze geen angst hoeven te hebben voor het bestaansrecht. Het N.O.S-pakket legt geen beslag op de budgetten en er kunnen hoge omzetten mee behaald worden.”
Welke punten verdienen de aandacht binnen de collectie’s van de merken?
“Naast de collecties, zijn de N.O.S-programma’s belangrijk maar ook de marketing- en reclamecampagnes in consumentenbladen, waardoor de naamsbekendheid onder de Nederlandse consument is gegroeid.”
Hoe verloopt het inkoopseizoen?
“Zeer goed, detaillisten maken steeds meer duidelijkere keuzes binnen het assortiment, waardoor er voor de fabrikanten die overblijven meer lucht komt.”
Hoeveel verkooppunten zijn er nu? En waar liggen de merken?
“Zo’n 200 verkooppunten bij winkels in het middenhoogsegment.”