TOP

Hoe gaat het met Relakz?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Deze maand is de eer aan Relakz. Jochem Poort geeft Textilia een update over dit oer-Hollandse label.

 

-Aantal leveringen: 6
-Aantal collecties: 6: in januari, maart, juli en augustus. Daarnaast hebben we nog een high summer en pre spring-levering.
-Collectieopbouw: We werken met één totaalcollectie.
-Marge: Vanaf 2.6.
-Segment: Herenmode.

Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar?
Dat was toch echt de overgang van ‘jeans related’ mode naar echte herenmode. Maar zeker ook de verhuizing van het Olympisch stadion naar Amsterdam Zuid-Oost. Hierdoor hebben we alles onder een dak, van logistiek tot styling en inkoop tot verkoop. Dat werkt een stuk overzichtelijker. Qua collecties werken we meer thematisch, wat mij betreft een stuk duidelijker en compacter.

Merken jullie iets van de recessie?
Dat merken we niet in de omzet. Er wordt misschien wel veel over gesproken maar echt merken doen we het niet bij Relakz.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collecties?
Die is heel kleurrijk, commercieel en modisch. Wat ik al zei: door de (kleur)thema’s is de collectie heel duidelijk en zijn de items perfect op elkaar afgestemd.

Wat is jouw favoriete item uit de nieuwste collecties?
Dat is het Inside Out printshirt in de kleur Raspberry. Op de Modefabriek was dat shirt direct een eyecatcher.  

Wat is de kracht van Relakz?
Onze kracht ligt in onze positionering, de verhouding prijs/kwaliteit, onze uitgewerkte items en onze totaalcollectie. Die bestaat uit chino’s, bermuda’s, shirts en jacks: allemaal strak op elkaar afgestemd.

Hoeveel verkooppunten zijn er?
Ongeveer 100 in Nederland. Verder zijn we vertegenwoordigd in België, Zwitserland, Portugal en Canada. We maken nu ook een start in Duitsland en Finland.

In wat voor soort winkels ligt Relakz?
De betere herenmodewinkels, of de luxere jeans- en modezaken.

Wat zijn jullie toekomstplannen?
We willen vooral groeien in het herenmodesegment, het aantal verkooppunten verhogen, nóg servicegerichter met onze klanten omgaan en onze servicevoorraad aanhouden.

Ga voor meer informatie naar www.relakz.com.