
No Label wil 50 winkels openen en omzet verdubbelen
Online trekt No Label buiten Nederland de meest klanten uit België en Scandinavië. Daarom willen de twee mannen achter het merk, Patrick van Riemsdijk en Michael van den Broek, uitbreiden naar die landen. Zo vertelt het duo in een interview met Sprout.
Pop-upwinkels
Momenteel heeft No Label twee winkels in Nederland, een in Amsterdam en in Den Bosch. Van Riemsdijk en Van den Broek werken veel met pop-up-stores. Zodra ze zien dat een tijdelijke winkel goed loopt, openen ze in die stad een vaste winkel. Dit was dan ook geval in Amsterdam. Waarschijnlijk worden Rotterdam en Maastricht de volgende twee locaties voor een pop-upwinkel.
Eerder vertelde Van Riemsdijk ook aan Textilia dat de perfecte No Label-winkels bestaat uit een assortiment met een fifty-fifty verhouding tussen pakken aan de ene kant en casual kleding aan de andere kant. Ook liet hij toen al weten door heel Europa te willen reizen met mobiele winkels. “De locaties hiervoor baseren vooral op onze analytics,” aldus van Riemsdijk.
Suitsupply
Daarnaast vertellen de twee ondernemers in het Sprout-interview dat ze No Label willen doen uitgroeien tot een internationaal merk. Ook willen de twee dit jaar hun omzet verdubbelen. De afgelopen maanden zijn de verkopen van No Label steeds met 50% gegroeid.
Van Riemsdijk en Van Den Broek hoeven niet zo groot te worden als Suitsupply – waar ze overigens ooit allebei werkten. ‘We nemen genoegen met een tweede plaats,’ aldus Van Riemsdijk. De twee kiezen ervoor om niet aan wholesale te doen en op die manier de kosten zo laag mogelijk te houden.