TOP

Textilia workshop webshop starten goed bezocht

Wegens grote belangstelling voor de workshop van Textilia Institute 'de (on)mogelijkheden van het starten van een webshop' in 2009, besloten wij deze opnieuw te organiseren. Ruim 50 ondernemers bezochten 31 mei modecentrum Brandboxx Almere.

Op de workshop van Textilia Institute over de (on)mogelijkheden van het starten van een webshop meer mensen af dan verwacht. Zij kregen eerst een presentatie over de feiten en cijfers van Sandra Wolters GfK Panel Services, aangevuld door een informatieve lezing van Berthil van den Brink van reclamebureau Berthil die dieper in ging op de in- en outs die bij het opzetten van een webshop komen kijken. Arjan van ‘t Hof van Uwdigitalewinkel.nl sprak tot slot over het reilen en zeilen van de backoffice.

Innovaties
Op deze maandagmiddag werden in het modecentrum Brandboxx Almere de meest innovatieve webshopapplicaties besproken. Zoals de online kledingadviseur van C&A, Dyanne Beekman, bij Wehkamp, die bezoekers helpt bij het maken van een keuze. Interessant is de optie bij de webshop van WE, waar klanten die het echt niet meer zien zitten, een afspraak met een kledingadviseur in de winkel kunnen maken. Verder is het al mogelijk om thuis ‘live’ kledingitems te passen. Met een speciale tool verandert je beeldscherm in een spiegel waar het gekozen kledingstuk op ‘stilstaat’ deze, bijvoorbeeld een T-shirt, precies over je romp heenvalt. Dit is de toekomst! Toch zal de fysieke winkel het allerbelangrijkste aankooppunt blijven van de consument, zegt Wolters. “De verhouding is ongeveer 80 versus 20 procent.”

Lees meer over het opzetten van een webshop (concrete, toepasbare informatie) in de eerstvolgende Textilia, die verschijnt op 11 juni.