En toen schiep Puma een Ferrari van kleding
Pitstop work
Na weken van schetsen en experimenteren lukte het een team van acht Puma werknemers om in een tijdsbestek van vijf uur de wagen na te bouwen. Gedurende dit proces werkte zij zoals een echt pitstopteam. Elk persoon werkte aan een ander auto-onderdeel. Creative Director Peter Hale liet de Engelse krant ‘The Telegraph’ weten dat het moeilijkste gedeelte van dit hele proces het aanleveren van kleding was. “We hadden zoveel voorraad nodig dat we een speciale order moesten plaatsen en dit vanuit Duitsland verscheept zien te krijgen.”
Kwetsbaar
Helaas mag niemand de wagen aanraken of er in zitten want daar is hij niet tegen bestand. Wel is deze eerste Puma-Ferrari te bewonderen in Puma’s Carnaby shop in Londen. Overigens is het geen toeval dat Puma voor een Ferrari koos. Puma is namelijk de officiële kledingsponsor van het Ferrariteam.
Tijdens het creatieve ‘making of Puma-Ferrari proces’ was er een camerateam aanwezig. Inmiddels is het filmpje via Youtube al meer dan 160.000 keer bekeken.