
Kindermodebeurs Pitti Bimbo voortaan ook virtueel te bezoeken
De digitale versies van Pitti Bimbo en Pitti Uomo worden een week na de fysieke modebeurzen in Italië online gelanceerd en blijven dertig dagen toegankelijk. “Het is erg lastig om bijna duizend kledingmerken in vier dagen te zien”, vertelt Raffaello Napeleone, CEO bij Pitti Immagine aan modemagazine WWD. De directeur hoopt met het nieuwe platform contacten en verkopen tussen modemerken en ondernemers uit te breiden en de beleving van de fysieke modebeurzen te verlengen.
Honderd modemerken online
Bellwood, Fire+Ice, Denham, Kickers, Lyle & Scott, Nanni, Bogner en bijna honderd andere modemerken hebben zich al aangemeld voor de online primeur in januari. Ondernemers die via internet de nieuwste shows bekijken kunnen via het nieuwe platform e-pitti.com/it online direct hun bestelling plaatsen. E-Pitti is de naam voor het nieuwe digitale beursplatform en wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf Fiera Digitale.
Data modebeurzen
Kindermodebeurs Pitti Bimbo vindt plaats van 20 tot en met 22 januari 2011. Mannenmodebeurs Pitti Uomo een week eerder, van 11 tot en met 14 januari 2011. Van beide modebeurzen verschijnt de virtuele versie een week later op het web.