Chasin’ zet voet op Duitse grond
Met deze actie wil het merk voet aan de grond zetten op de Duitse markt. Dat vertelt eigenaar en oprichter Jan Peters in de Financiële Telegraaf.
Wholesale
Volgens Peters is het merk klaar voor een uitbreiding naar Duitsland. “De winkels draaien een doorverkoop van 400 procent, terwijl de concurrentie al blij is met 50 tot 60 procent”, aldus de eigenaar. Ook kan Chasin volgens hem aan de achterkant op volle sterkte produceren en volumes leveren.
Inditex
De enige potentiële kaper op de kust is het Spaanse Inditex. Het moederconcern van onder andere Zara en Bershka is snel en goedkoop. “Daarom moet Chasin het verschil maken met kwaliteit en krachtige branding.”
Shop-in-shops
Naast expansie in Duitsland richt Peters zich met zijn merk ook op het openen van meer shop-in-shops. De eerste shop-in-shop van Chasin opende in 2011 bij Van Tilburg in Nistelrode. “Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe Wholesale.”