G-Star krijgt What’s going on in (R)etailing?! Award 2013
De What’s going on in (R)etailing?! Award voor G-Star is een ‘eerbetoon aan dit innovatieve jeansmerk, dat door de nauwe samenwerking tussen management, medewerkers en franchisenemers, in 25 jaar een uniek merk is geworden’. De award werd uitgereikt door Jan Meerman, voorzitter van CBW Mitex en Detailhandel Nederland in de vorm van een bronzen beeld van beeldhouwer Ruurd Hallema.
Kracht van het merk
Uit het juryrapport: ‘G-Star is met meer dan 6800 verkooppunten vertegenwoordigd in 70 landen. Het vermogen deze grote en snelgroeiende organisatie, én de grote internationale groep franchisenemers en hun medewerkers, van de kracht van het merk te doordringen, wijst op een sterke, strak geleide, professionele en toch ondernemende bedrijfscultuur.
Just the product
In een sterk concurrerende denim markt is G-Star uitgegroeid tot een wereldmerk, met een eigen herkenbaar en onderscheidend handschrift. G-Star staat voor een eigen way of life, die tot uiting komt in sterke productconcepten, opvallende reclamecampagnes en bijzondere winkels. Deze unieke ondernemingsprestatie is gebaseerd op een sterke marktoriëntatie, uitzonderlijke productkennis, de voortdurende drang te innoveren en de ‘just the product’ filosofie.’