
Interview: de eventstrategie van mannenmodewinkel Four
Feesten en evenementen zijn een belangrijk onderdeel van de winkel. Zo konden liefhebbers van dancemuziek op 14 september, tijdens het populaire Amsterdam Dance Event (ADE), een avond lang feesten bij Four. De winkel veranderde deze avond in een pop-up club. “Maar het is geen eenmalige gebeurtenis “, vertelt eigenaar Edward de Jonge Urbach in Textilia’s mannenmodespecial die 16 januari op de deurmat valt. “Soundfreax Amsterdam heeft een permanente muziekinstallatie in de winkel verzorgd zodat er altijd muzikanten of dj’s kunnen optreden.”
Henk Schiffmacher
Een ander spraakmakend event was de samenwerking tussen Four en het Amsterdam Tattoo Museum van Henk Schiffmacher. De tattoo-bekendheid zette op 1 december tatoeages ter grote van sigarettenpakjes. Kosten voor de klant: €100,-. “Zelf hoef ik niet veel te investeren, omdat we zoveel mogelijk met partners samenwerken.” Op sommige events draait het niet zozeer om de verkoop van de collecties. “Qua omzet levert het op de korte termijn niets op, maar de aandacht in de pers en de mond-tot-mond reclame zorgt er wel voor dat mensen nieuwsgierig worden en een kijkje in de winkel komen nemen.”
Lees meer over eclectische merkenmix en het ‘warenhuisconcept’ van Four in Textilia’s mannenmodespecial die aanstaande woensdag, 16 januari, uitkomt.