TOP

Jeansmerken kiezen voor de Pitti

Wie mannenmode verkoopt, mag de Pitti Uomo in Florence eigenlijk niet overslaan. Steeds meer jeansmerken lijken ook voor de Pitti te kiezen.

Van 6 t/m 10 januari komt de crème de la crème van de mannenmodewereld samen in Florence tijdens de 85-ste editie van de Pitti Uomo. Enkele highlights van de aankomende editie zijn de wereldpremière van de Baracuta Blue Label Collection van WP Lavori in Corso, de complete pakkenlijn van Brunello Cucinelli in het Main Pavillion en de eerste mannencollectie van Andreas Melbostadt voor Diesel Black Gold. Melbostadt is de speciale gastontwerper voor deze editie.

Jeans kiest voor Pitti
Opvallend is dat steeds meer jeansmerken voor de Pitti lijken te kiezen. Scotch & Soda presenteert zijn eerste pakkenlijn, Atelier Scotch, dit jaar in Florence en ook jeansmerken American Vintage en Gaudi Jeans staan op de Italiaanse beurs. G-Star is al een paar jaar op de Pitti aanwezig, maar is dit jaar voor het eerst niet meer vertegenwoordigd tijdens de Bread & Butter in Berlijn. De reden hiervoor is volgens een officieel statement dat G-Star ‘door nieuwe uitdagingen in de markt het merk heeft besloten om de focus te verleggen naar wereldwijde retail, e-commerce en opkomende markten’.

Textilia is uiteraard bij de Pitti aanwezig en doet dagelijks verslag op de site en via Twitter