
House of Shoes introduceert kindertoilet
Uit een onderzoek dat House of Shoes onder ruim 100 moeders met kinderen in de leeftijd tot 10 jaar liet uitvoeren, blijkt dat 69 procent winkelen met jonge kinderen als ‘gezellig, maar stressvol!’ ervaart.
Wensen van jonge gezinnen
Ruim 65 procent van de moeders zegt dat zij het winkelen soms moeten staken, omdat kinderen zich gaan vervelen, naar de wc moeten of een schone luier nodig hebben. Daarom is tijdens de verbouwing van de winkel in Alkmaar een speciaal kindertoilet en een nieuwe entertainmenthoek gecreëerd. House of Shoes wil bij iedere verbouwing van een vestiging de wensen van jonge gezinnen voorop stellen. De schoenenketen hoopt hiermee het winkelen met kinderen aangenamer te maken.
Verbaasd
Volgens Chantal Peters, marketing manager House of Shoes, was de aannemer in Alkmaar nogal verbaasd over de opdracht om een kindertoilet in te bouwen. “Het was de eerste keer dat hij zo’n verzoek kreeg en hij vroeg: ‘Jullie zijn toch een winkel die schoenen verkoopt?’ Maar toen ik het onderbouwde met de onderzoeksresultaten onder onze doelgroep begreep hij het.”