
Sportbranche ziet toekomst in internetmarketing
Wanneer bedrijven actief zijn op het gebied van internetmarketing, dan is zoekmachinemarketing het populairst. Social Media als Hyves, Facebook en YouTube worden nog maar door tien procent van de organisaties ingezet, zo blijkt uit een onderzoek. PauwR Internetmarketing voerde het onderzoek uit onder ruim tachtig marketeers in de sportbranche. Hoewel zij nu nog niet allemaal actief zijn op het internet, verwachten zij dat in de toekomst wel te zijn. Zij denken dat in 2015 internet het belangrijkste medium voor sportmarketing zal zijn.
Onbekendheid
De verschillen tussen de diverse spelers in deze sportbranche zijn groot. Zo zijn bonden en BVO’s (betaald voetbal organisaties) nog maar op kleine schaal bezig met internetmarketing, terwijl de meeste retailers en producenten (sportmerken) hierin al forse stappen hebben gezet. Het beter bereiken van hun doelgroep en een hogere ROI (return-on-investment) zijn voor deze partijen de belangrijkste redenen om hierop in te zetten.
Wanneer organisaties nog niet actief bezig zijn met internetmarketing, is dat in grote mate het gevolg van tijdgebrek en de onbekendheid met en onduidelijkheid over kosten en mogelijkheden van deze vorm van marketing.