TOP

Interview: Hoe gaat het met Capsters?

Iedere maand neemt Sportcult een sportmodemerk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Cindy van den Bremen ontwerpster én eigenaar van Capsters.

Hoe gaat het met de verkoop van Capsters?

“Ons verkoopnetwerk groeit, zowel in Nederland als daarbuiten. In acht verschillende landen (Canada, USA, UK, Duitsland, Frankrijk, Singapore, Malediven, Nederland) worden de Capsters hoofddoeken verkocht door lokale bedrijven, waardoor onze internationale klanten beter bediend kunnen worden. Daarnaast hebben we sporthoofddoeken geleverd aan Ferari World in Abu Dhabi: het grootste Outdoor Pretpark ter wereld!

Welke modellen worden er op dit moment goed verkocht en waarom?

“Onze bestsellers zijn de Capsters Runner (uniek door het ademende materiaal), de Capsters Team (voor contactsporten en met klittenband verstelbaar) en de Capsters Aerobics onze old time classic!”

Klopt het dat jullie de prijzen van jullie hoofddoeken hebben verlaagd? Zo, ga waarom?

“Van een flink gedeelte van onze collectie hebben we de prijzen verlaagd. De Capsters Outdoor, Basic, Easy and Lady zijn nu allemaal verkrijgbaar voor minder omdat we erin geslaagd zijn de productiekosten te verlagen.”

Zijn er voor Capsters nieuwe (sport)winkels in Nederland bijgekomen?
“Onze Capsters sporthoofddoeken worden verkocht bij ScubaCity in Almere en Eindhoven. Dit is tot op heden de enige sportzaak en natuurlijk zouden we graag meer interesse vanuit de sportbranche willen zien. Verder is Capsters te verkrijgen bij Jannissima Concept Store en YKSI store designhuis, beiden in Eindhoven. Inmiddels komt er ook een reseller in Turkije bij en stijgt de verkoop via onze website.”

Hoe promoten jullie je merk via social media? Beïnvloedt dit jullie verkoop?

“We hebben inmiddels over de 6.500 fans via onze Facebook Capsters Fanpage. Een fantastisch medium omdat we hiermee rechtstreeks in contact staan met onze dragers en fans. Ook sponsoren we een event als Hijabi Fashion Week, waarbij bloggers wereldwijd hun outfitcombinaties tonen, waaronder sport outfits gecombineerd met Capsters sporthoofddoeken. Een aantal van die bloggers hebben een product-review op hun blog geplaatst en we merken dat we daardoor meer online bestellingen binnen krijgen.”

Nog nieuwe, innovatieve ontwerpplannen die jullie willen delen?

“We zijn achter de schermen met van alles bezig waar we nu nog niets over kunnen zeggen, maar volg Capsters op Facebook en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen. Daar krijgen we ook feedback van onze dragers en fans waar we zeker wat mee doen bij onze nieuwe ontwerpen of bijvoorbeeld bij het aanpassen van onze huidige modellen.”