Joost van Gaal wordt nieuwe directeur van Kleertjes.com
Claudia Willemsen, oprichtster van Kleertjes.com, trad vorig jaar al terug uit de directie, na de verkoop van een meerderheidspakket van de aandelen, en is nu actief als creatief directeur. Charles van Ditshuizen nam toen het stokje over als interim-ceo. Nu Joost van Gaal per 1 februari de directie-functie zal vervullen, neemt Van Ditshuizen plaats in de raad van commissarissen.
Van Gaal reageert in een persbericht: “Kleertjes.com is een prachtig bedrijf met een uitstekende positie in de markt. Ik bruis van de energie om samen met het team kleertjes.com de komende jaren verder uit te bouwen. Naast aandacht voor onze bestaande, loyale klanten gaan we in 2011 nieuwe klanten aan ons binden. We zullen de hoge klanttevredenheid en het uitstekende serviceniveau verder verbeteren door goed met onze klanten te communiceren. Wij blijven verrassen!”
De afgelopen jaren was Joost van Gaal verantwoordelijk voor marketing & sales bij Pentascope. Internationale ervaring heeft de nieuwe directeur van kleertjes.com opgedaan bij Hulsink Direct Marketing (HDM) en bij ClientLogic. Als managing director heeft hij bij deze organisaties een fulfilment en customer contact operatie geleid. HDM was destijds marktleider in het opvangen en verwerken van bestellingen van aanbieders die hun producten via tv (direct respons television), radio en webshops verkochten in Europese landen.
Met inmiddels 90 kinderkledingmerken en meer dan 100 medewerkers blijft kleertjes.com groeien, ruim 40 procent in 2010. Ook voor 2011 zijn de vooruitzichten goed. In februari zal de nieuwe website gelanceerd worden. Kleertjes.com won in 2007 de Thuiswinkel Award voor Beste Webwinkel van Nederland. In 2009 nam Claudia Willemsen de award voor Entrepeneur of the Year in ontvangst.