
Ga jij naar de Pitti Uomo? Dit kun je verwachten:
De beurs in Florence verwelkomt deze editie in totaal weer zo’n 950 merken, waaronder 330 merken van buiten Italië afkomstig. Nieuw is ‘It’s Graphics Now!’, waar veertien jonge grafisch designers laten zien logo’s in de toekomst er uit komen te zien en waardoor het ontwerpproces door beïnvloed wordt.
Japan in ‘the picture’
Ook nieuw is het project ‘Tokyo Fashion Week in Italy- versus Tokyo’ waar Japanse designers in samenwerking met de Japanse Fashion Week in beurshallen van het Lyceum een presentatie geven van het hoogmodische en creatieve land. Je vindt hier typische Japanse mannenmode, waaronder de merken Mastermind Japan, Facetasm, Phenomenon en Sunsea.
Authentieke producten
Make’ is een nieuwe expositieruimte ingericht met handgemaakte producten in een hedendaags jasje. Een andere expositie ‘La fabbrica lenta di Bonotto’ laat de productie van textiel zien door Bonotto, een Italiaanse wolfabrikant die met oude weefmachines nieuwe breisels maakt.
Sportswear
My Factory, ook gehuisvest in beurshal Lyceum, presenteert innovatieve sportwearcollecties van onder andere Jack Flynn, Panama Route, Piola, Resho, Skive, Dbsw en Hudson. Meer sportwear vind je in beurshal Costruzioni Lorenesi waar twee Italiaanse modebedrijven , FGF Industries en Tomasoni Topsail, die collecties van Blauer, C.P. Company, BPD, North Sails en Henri Lloyd showen. Terug van weggeweest zijn: Pepe Jeans London en Napapijri met de nieuwe heritage collectie van Milan Vukmirovic Graziano Gianelli.
Valentino
Speciale gast van deze wintereditie is Valentino die in Florence de nieuwe mannenmodecollectie showt. Volg voor een live-verslag mannenmoderedacteur Lideweij Bosman (@Li_Textilia) op Twitter. Olympia Le-Tan, ooit werkzaam voor Karl Lagerfeld en Balmain,toont op de vrouweneditie haar bijzondere accessoirecollectie van oude boekkaften. Dan is er nog Hardy Amies, de officiële designer van koningin Elisabeth en een bekende couturier op het Londense Savile Row.