
GfK waarderingsonderzoek: Jack & Jones en Bijenkorf winnen
Bijenkorf
Vorig jaar stond De Bijenkorf nog op de derde plaats. Het warenhuis wist zich volgens de ondervraagde consumenten te onderscheiden door het brede assortiment en de winkeluitstraling. Robert Bohemen, chief marketing officer van De Bijenkorf, nam de prijs in ontvangst. Bohemen gaf aan dat hij blij was dat ‘de consument het leadership in fashion van De Bijenkorf op deze manier waardeert’.
Jack & Jones
De absolute favoriet onder mannen is Jack & Jones, op geruime afstand gevolgd door Setpoint, de winnaar van de afgelopen vier jaar. Jack & Jones dankt haar eerste plaats onder meer aan de uitstraling van de winkel en de aanwezigheid van de laatste mode. Productmanager bij Jack & Jones, Erik Ton, noemde deze aspecten ‘de speerpunten voor de toekomst’.
Onderzoek
Uit het waarderingsonderzoek van GfK komt naar voren dat de consument bij de keuze voor een retailer prijs het belangrijkste aspect vindt, gevolgd door collectie, personeel en winkel. In juni zijn in totaal 30 moderetailers beoordeeld op basis van personeel, product, plaats en prijs. De resultaten komen uit het jaarlijkse GfK-onderzoek onder circa 8000 consumenten.
De volledige top vijf:
Damesmode
- De Bijenkorf
- Esprit
- Open32
- Promiss
- Miss Etam
Herenmode
- Jack & Jones
- Setpoint
- Shoeby Fashion
- Esprit
- Open32