Reebok’s blikvanger zorgt voor verkeerschaos
De nieuwe reclamecampagne EasyTone sneakers van Reebok is sinds kort op 12 meter grote billboards te zien op drukke verkeerspunten in Groot-Brittannië. Volgens veiligheidsexperts van het Institute of Advanced Motorists (IAM) zijn de billboards dodelijke blikvangers. Mannen zouden zich niet meer 100 procent kunnen focussen op het verkeer doordat zij hun nek draaien om de foto van Kelly Brook nog wat langer te kunnen bestuderen.
Aantrekkingskracht
Het inzetten van aantrekkelijke modellen om een sportproduct te promoten is een geijkte marketing strategie bij veel grote sportmerken -behalve bij New Balance waar ze een ‘endorsed by no one’ filosofie hanteren. Zeker bij de mannelijke consument slaan deze campagnes als een ‘bom’ in. Uit een studie, eerder uitgevoerd door Canadese onderzoekers, blijkt dat de hoeveelheid verkeersongelukken met 50 procent toeneemt in het geval van dergelijke billboards in combinatie met drukke verkeerspunten.
Wonderbra
Toen de beroemde ‘Hello Boys’-campagne voor Wonderbra was gelanceerd werden mannen ook hevig afgeleid. Het in ondergoed poserende model Eva Herzigova zorgden voor vele ongelukken. “Het feit dat de meeste mannen de Wonderbra-reclame kunnen herinneren geeft aan hoe afleidend advertenties langs de weg kunnen zijn”, aldus Peter Rodger, directeur van Driving Standards bij IAM tegen de Britse krant de Daily Mail.