TOP

Jasmine Sendar lanceert kledinglijn met Rock & Royal

Een jaar na de start van het merk presenteert het jonge vrouwenmodelabel Rock & Royal een sublijn met actrice Jasmine Sendar: Loved by Jasmine. Sales director Nick Braakhekke vertelt over deze en andere ontwikkelingen rond het merk.

Waar staat Rock & Royal voor?

Nick Braakhekke, medeoprichter en sales director van Rock & Royal: “Rock staat voor stoer en Royal voor chic en sexy. Daardoor is de collectie heel breed, eigenlijk zit alles er in. Momenteel doen de kimono’s en de shirts met fotoprints het heel goed. Het is heel kleurrijk. En jong, maar dat betekent niet dat vijftigers het niet kunnen dragen. Het moet voor iedereen draagbaar zijn. En betaalbaar. De prijzen liggen tussen €12,95 voor een basistop tot €59,95 voor een broek.”

Zomer 2015 is jullie derde collectie. Hoe gaat het tot nu toe?

“We zijn met de zomercollectie 2014 begonnen met zo’n zeventig klanten. Voor voorjaar 2015 wilden we het groot lanceren op de Nederlandse markt met een stand op Modefabriek. Dat was mogelijk omdat het eerste seizoen zo goed ging. De beurs was een succes voor ons. Omdat we een sublijn met Jasmine Sendar hebben toegevoegd krijgen we extra veel aandacht. We hebben op de beurs al orders geschreven en we hebben zo’n 25 aanvragen van winkeliers.”

Rock Royal zomer 2015 

Waarom Jasmine Sendar?

“Zij is precies de vrouw die aansluit op Rock & Royal. Ze is hip, maar ook moeder, dus kleding moet behalve modieus ook draagbaar zijn. We wilden haar eerst als gezicht, maar ze was zo betrokken dat we haar uiteindelijk een eigen lijn hebben gegeven. Ze drukt er echt haar eigen stempel op. Loved by Jasmine bestaat uit ongeveer dertig stuks, waar de gewone collectie 150 stuks groot is. Je kunt het apart van de hoofdlijn inkopen en het heeft hetzelfde prijsniveau. Loved by Jasmine is iets heftiger in kleur dan de hoofdlijn. En wel iets meer uitgesproken sexy en stoer.”

Is het moeilijk om tussen de gevestigde merken te komen?

“Misschien komen we op het juiste moment. De winkels liggen vol met hetzelfde en je merkt dat winkeliers aan het zoeken zijn naar nieuwe dingen. Het merk kan vrij jong gepositioneerd worden, de prijzen zijn laag en de pakketten niet zo groot. Omdat de collectie zo breed is kunnen we naast veel verschillende merken liggen. Van Vero Moda en Street One tot Sisters Point en Maison Scotch.”

Wat wil je met Rock & Royal naartoe op de korte termijn?

“We willen het rustig uitbouwen. We werken met vier collecties per jaar, dat willen we gaan uitbreiden met flashcollecties. Het is de bedoeling dat de samenwerking met Jasmine blijft. We hebben iemand aangenomen die met de collectie langs de winkels gaat reizen. Ik hoop dat we het aantal klanten kunnen verdubbelen. Daarnaast hebben we contacten met potentiële agenten in de buurlanden.”