Maandcijfers augustus: mindere maand voor zelfstandigen
Ook het gemiddeld besteed bedrag daalde licht bij de zelfstandige modezaken. Het gemiddelde wordt echter weer omhoog getrokken door de 11 procent groei in bestedingen van de overige kanalen (ketens, postorderbedrijven warenhuizen). Daarmee komt het eindresultaat toch nog op een goede 6 procent groei in vergelijking met dezelfde periode het jaar er voor.
Kwartaalcijfers
Inzoomend op de kwartaalcijfers, die lopen van juni tot en met augustus 2010, blijkt dat de bestedingen aan mode stabiel bleven ten opzichte van dit kwartaal in 2009. Het aantal gekochte stuks steeg licht, het gemiddeld besteed bedrag daalde wel iets.
Per segment
Aan mannenmode werd opnieuw iets minder besteed (2 procent) dan het jaar ervoor. Er zijn wel meer stuks verkocht, maar het gemiddeld besteed bedrag daalde. De uitgaven aan vrouwenmode steeg licht met 3 procent. Net zoals bij mannenmode steeg het aantal gekochte stuk, maar daalde het gemiddeld besteed bedrag per artikel. Ook aan kindermode werd minder besteed (-2%). Zowel het aantal gekochte stuks als het gemiddeld besteed bedrag bleef stabiel. Opvallend is dat er wel meer werd uitgegeven aan bodyfashion (6%), waar het aantal gekochte stuks steeg en het gemiddeld besteed bedrag licht daalde.