
Textilia Jaaroverzicht: het nieuws in mei 2017
Deze modewinkels zijn genomineerd voor de Dutch Retail Experience Award 2017
De genomineerden voor de Dutch Retail Experience Awards werden eind mei bekendgemaakt. De nominaties voor de prijzen, die werden uitgereikt tijdens de eerste editie van Soul Salon op 9 juli 2017, konden op veel interesse rekenen. In totaal werden er winkels genomineerd in 8 categorieen, waarin een publieks- en een juryprijs werd uitgedeeld.
De Dutch Retail Experience Award in is 2012 opgericht om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. In de jury ook onze eigen Kim Pereira, algemeen hoofdredacteur van de vakbladen Textilia, Schoenvisie en Bengels.
Trenddag: Christine Boland over de zomertrends 2018
Trendforecaster Christine Boland inspireerde bezoekers van de Trenddag, die op dinsdag 16 mei werd gehouden bij Beekwilder in Amsterdam, met haar visie op de vrouwenmodetrends voor het zomerseizoen 2018. “Creativiteit is de nieuwe gemeenschappelijke taal.”
A Fish Named Fred: ‘Consument en winkelier zijn klaar met de grijze massa’
Rob Schalker startte zes jaar geleden het mannenmodelabel A Fish Named Fred. Tegenwoordig is zijn merk actief in 26 landen en binnenkort gaat de eerste A Fish Named Fred-winkels open. “Wij doen altijd precies het tegenovergestelde van wat de meute doet.”
Verder in mei: de mannenromper zou een nieuwe trend zijn, Vero Moda lanceerde een nieuw winkelconcept en in de winkel Deaup in Deventer komen de mensen van heinde en verre om onder meer het kledingmerk Supreme te kopen.
Dit waren de best gelezen artikelen in mei 2017:
- Deze modewinkels zijn genomineerd voor de Dutch Retail Experience Award 2017
- Tuunte opent in rap tempo Zusje-winkels
- Voor deze jeans kiezen jonge mannen het meest
- Vero Moda lanceert nieuw winkelconcept [binnenkijken]
- Nieuw label KHRKTR: ‘Wij bieden een alternatief voor het pak’
- Trenddag: Christine Boland over de zomertrends 2018
- Nieuwe mannenmodetrend: de romper
- Deaup in Deventer: “Mensen komen overal vandaan om iets van Supreme te kopen”
- Reactie Little Soho op beoordeling mystery shopper
- A Fish Named Fred: ‘Consument en winkelier zijn klaar met de grijze massa’