KHRKTR: ‘In de nieuwe collectie ligt de nadruk op casual tailoring’
Tijdens de vorige Modefabriek lanceerden Stefan Compeer en Melvin Spaargaren het nieuwe mannenmodemerk KHRKTR. Binnenkort verhuist het merk zijn showroom van Rotterdam naar IJsselstein; maar voor het zover is, toont het mannenmodemerk aanstaande Modefabriek hun tweede collectie (herfst-winter 2018-2019).
“We hebben toch een variant op het pak bedacht. Voor ons was een belangrijke voorwaarde dat de broek en het jasje ook los van elkaar te dragen zijn. Dus hebben we die voor dit seizoen ontwikkeld; een broek en jasje die qua stof en snit zodanig in elkaar zitten dat ze ook los gedragen kunnen worden. Het verschil is wel: veel merken komen met een jasje dat apart gedragen kan worden, maar wij richten ons juist op de broek. Die draag je namelijk veel vaker dan een jasje. Dit concept is wel iets dat mensen gaan waarderen, verwacht ik.”
“Er zitten wat meer verrassende kleuren in de nieuwe collectie. Met name als je kijkt naar de shirts en de knitwear. Er zit een mosterdkleur in, die heel belangrijk is voor deze winter. Ook hebben we gebruik gemaakt van baksteenrood en uiteraard ook groentinten die nog steeds belangrijk zijn. We hebben in alle vier de capsulecollecties weer een highlight-kleur om je mee te onderscheiden en om de basisstuks een boost te geven. Uiteraard zijn de kleuren in die verschillende collecties ook aangepast naar het seizoen, dus hoe later in het seizoen hoe donkerder de kleuren worden.”
Campagnebeeld van de herfst-winter 2018-2019 collectie van KHRKTR
Wat is jullie doel voor de komende Modefabriek?
“We hebben natuurlijk een goede start gehad vorig seizoen, waarbij we een mooi aantal klanten hebben aangetrokken. Vanzelfsprekend proberen we daar weer een stap in te maken. Ook al is de eerste stap in Duitsland gezet – online shopping platform The Cloakroom/Modomoto is klant geworden – maar we richten ons voorlopig met name op Nederland en België, omdat we daar goed kunnen presteren en een basis kunnen leggen. De internationale ambities zijn voor een later moment. We hebben een volledig half jaar gehad waarbij we prospectklanten hebben kunnen aanspreken, dus hopelijk gaat dat nog meer drukte en nieuwsgierigheid opleveren op Modefabriek dit keer. Eigenlijk wordt het pas echt spannend na onze uitlevering begin februari. Dan horen we pas hoe onze doorverkoopcijfers zijn.”
“We bieden nu ook een shop-in-shop-concept aan, in drie verschillende groottes. We zien dat daar ruimte aan het ontstaan is en dat winkeliers daar behoefte aan hebben; op deze manier kunnen we de retailer ontzorgen. Deze shop-in-shops willen we nu met een aantal retailers testen. Daarbij gaan we ervoor zorgen dat er continue voorraad is in de winkels. Het gehele aanbod van onze webshop, die in februari live gaat, wordt ook beschikbaar in de fysieke winkel en webshop van de winkelier. Wat we willen voorkomen is dat wij de klant bij de winkelier weghalen met ons online kanaal. Ten tweede willen we ook events gaan organiseren met de retailers. Ook willen we bij hen langs gaan om trainingen te geven.”
KHRKTR, Kamerlingh Onneslaan 24, IJsselstein, contact: +31655 432 828 (Melvin Spaargaren)