Lot700: de nieuwe Levi’s denims voor vrouwen *
Het is de ultieme denimcollectie voor vrouwen belooft Levi’s, de Lot700 serie. De collectie, geinspireerd op de allereerste Lady Levi’s (Lot701) uit 1934, biedt zes geperfectioneerde pasvormen en nieuwe stretchmaterialen om te zorgen dat ‘alle vrouwen er even fantastisch uitzien in dezelfde jeans’.
Curve ID
De Lot700 collectie is een vervolg op Levi’s Curve ID, dat de afgelopen jaren in de winkels lag, zegt Rutger Koene, marketing manager Levi’s Central Europe. “Met Levi’s Curve ID boden we jeans voor drie zogenoemde bodytypes. Maar met deze lijn kunnen we elke vrouw bedienen door verbeterde stretchkwaliteiten. Dat is absoluut een verbetering. Dit blijkt ook uit de positieve reacties na de vele passessies die we de afgelopen tijd hebben georganiseerd.”
Driecijferige code
Alle jeanslabels zijn voorzien van een driecijferige code, net als bij de mannenlijn. Het eerste getal staat voor het top block en zorgt voor de contouring van de billen. Het tweede getal verwijst naar de rise, die varieert van laag tot hoog. Het laatste cijfer geeft de leg opening aan, waarbij de 0 staat voor super skinny en de 5 voor bootcut.
Stretchmaterialen
De collectie bestaat uit 6 verschillende styles: de 710 heeft een super skinny pijp, de 711 een skinny silhouet, de 721 een hoge taille en skinny pijp, de 712 heeft een slim leg, de 714 een tijdloze rechte pijp en de 715 een bootcut met een middelhoge taille en wijdere broekspijpen. Allen behouden vorm door de innovatieve stretchmaterialen, welke beweging er ook wordt gemaakt, belooft Levi’s. Er is keuze uit verschillende wassingen.
Grote campagne
Het merk introduceert de Lot700 serie met een grote campagne, waarvoor samen wordt gewerkt met onder andere singer/songwriter Alicia Keys. Zij is te zien in de marketinguitingen en schreef de bijbehorende soundtrack; 28.000 Days.
Lot710
Lot711
Lot712
Lot714
Lot715
Lot716