Bread & Butter oprichter Karl-Heinz Müller keert terug met een nieuwe beurs
Karl-Heinz Müller organiseert van 15 tot en met 17 januari het nieuwe initiatief L.O.C.K. – Labels Of Common Kin. Dit schrijven Duitse modemedia als Textilwirtschaft en Sportswear International. Opvallend is dat L.O.C.K., zoals ook een van de secties van Müllers’ voormalige vakbeurs Bread & Butter heette, terugkeert naar bekend terrein: het voormalige vliegveld Tempelhof.
Authentieke merken
Met L.O.C.K. wil Müller een B2B-platform bieden aan een selectie van authentieke, onderscheidende en onafhankelijke merken en bedrijven. Tegen Sportswear International spreekt de beursorganisator een overlap met een andere Berlijnse beurs Selvedge Run, die zich ook op dit segment richt, tegen. ‘Met alle respect: Selvedge Run heeft dit concept niet bedacht. Het idee om authentieke vintagemerken te exposeren is al in 1999 ontstaan in mijn Keulse winkel 14oz. Later is de L.O.C.K.-hal op Bread & Butter hieruit voortgekomen.’
Vraag uit de markt
Volgens Müller is het nieuwe initiatief ontstaan naar aanleiding van aanhoudende vraag uit de markt. Op dit moment hebben zo’n 30 merken al aangegeven te willen deelnemen. Namen van de exposanten worden nog niet gedeeld. De organisatie streeft naar 120 tot 130 labels om de hal, Hangar 7, te vullen.