Mannenmodemerk Digel lanceert streetwearlabel
Digel lanceert de eerste streetwearlijn voor winter 2019-2020. Hiermee wil het Duitse mannenmodelabel een nieuwe doelgroep aanspreken, namelijk mannelijke millennials tussen de 25 en 40 jaar. Dat meldt Fashionnetwork.
Dynamisch
Het nieuwe label staat voor ‘stedelijke woonmilieus en dynamische processen’. De ontwerpen hebben casual snitten met oversized silhouetten, grote logo’s, stevige materialen en opvallende kleurenschema’s.
Andere weg
DGL valt onder de paraplu van Digel AG en opereert als een onafhankelijk merk met een eigen verkoop- en marketingstructuur. Digel is van oudsher een pakken- en colbertmerk, maar slaat onder de bewindvoering van de nieuwe ceo Michael Berngruber geleidelijk een andere weg in, zo vertelde hij in een interview met Textilia in juli 2018. “Ik wil graag dat we over vijftien, twintig jaar nog steeds bestaan. Daarom moeten we blijven vernieuwen.”
Taart
In dat interview laat Berngruber weten dat hij een aantal zaken aan het heroverwegen is, omdat de vercausalisering in de mannenmode doorzet en het pak daardoor terrein verliest. “We moeten ook aan de langere termijn denken. De taart wordt niet groter. Sterker nog, die wordt alleen maar kleiner, doordat de markt aan het veranderen is.”