
Abercrombie stopt met halfnaakte modellen in winkel
Het Amerikaanse tienermerk Abercrombie & Fitch zet vanaf eind juli geen halfnaakte modellen meer in- en voor de winkels. Dit is een van de gevolgen van het nieuwe beleid van de keten waarbij seks niet meer als marketingmiddel wordt ingezet.
Sinds het vertrek van topman Michael Jeffries is Abercrombie bezig met een imagoverandering. Het bedrijf wil zich nu meer richten op de kwaliteit van producten en zichzelf neerzetten als een vriendelijk, ‘laid back’ kledingmerk. De keten hoopt zo meer inkomsten te realiseren nadat de omzetten vorig jaar flink terug liepen.
Ook de muziek in de winkel zal wat minder luid zijn, de lichten worden wat feller gezet en de herkenbare geur van de winkel wordt wat verminderd. De keten hoopt dat de klant de winkel zo als kalmer ervaart.
Verder wordt het personeelsbeleid aangepast. Eerder kondigde Jeffries aan dat alleen knappe mensen welkom waren om bij het bedrijf te werken. Nu moet het werknemersbestand op korte termijn meer divers en herkenbaarder worden.