
Amazon lanceert 7 eigen kledingmerken
Amazon is gestart met de verkoop van 1800 mode-artikelen, waaronder vrouwenmode, mannenmode, schoenen, tassen en kindermode. De producten maken onderdeel uit van zeven private labels van Amazon, die worden verkocht onder de merknamen Society New York, Lark & Ro, Scout & Ro, Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, en North Eleven.
De stap van Amazon is geen verrassing. Vorig jaar zei topman Jeff Yurcisin, verantwoordelijk voor fashion op de site, op een congres al dat Amazon in het gat willen springen van merken die niet op Amazon willen verkopen. “Als bepaalde merken om welke redenen dan besloten hebben dat ze niet via Amazon willen verkopen, dan willen onze klanten die producten toch hebben.
Alleen de merken Lark & Ro en Scout & Ro hebben al logo’s en een aparte ingang op de site. Het Britse vakblad Drapers zocht uit welk merk voor welke doelgroep is en wat de prijsstelling is.
Amazon is al langer bezig om het marktaandeel in kledingverkopen te vergroten. Volgens analisten zal het volgend jaar warenhuis Macy’s aflossen als grootste kledingretailer in de Verenigde Staten. En met eigen merken zijn de marges voor Amazon hoger dan wanneer ze producten van andere kledingmerken verkopen.