Anthony Hopkins het gezicht van mannenmodemerk Brioni
De nieuwe Brioni-campagne met Sir Anthony Hopkins – Hannibal Lector in Silence of the Lambs – bestaat uit zwart-wit-foto’s die door Gregory Harris zijn gemaakt. Behalve in kranten en tijdschriften zullen de campagnefoto’s met Hopkins op verschillende vliegvelden te zien zijn.
Nieuwe koers
Voor het seizoen lente/zomer 2017 koos het Italiaanse mannenmodelabel ook al voor een bekend acteur; toen was Samuel L. Jackson het gezicht van hun campagnes. Vorig jaar stond de band Metallica model in hun campagnes.
Brioni is een luxe mannenmodelabel dat in 1945 is opgericht in Rome. Het merk is al enige tijd bezig om een nieuwe koers te varen. Zo nam Brioni in 2016 het stijlicoon Justin O’Shea aan als creatief directeur, maar die verdween na zes maanden alweer uit beeld. Afgelopen juni nam het modehuis Nina-Maria Nitsche aan als creatief directeur; zij werkte daarvoor 23 jaar bij Maison Martin Margiela en kort bij het bejubelde modemerk Vetements.
Foto: Gregory Harris voor Brioni