Asics op zoek naar normale vrouw
Tijdens de Life Running Casting nam een team van 45 professionele fotografen, verspreid over vier castingplekken langs de route van de marathon, meer dan duizend foto’s van de geregistreerde vrouwelijke hardlopers. De uiteindelijke winnares, die eind mei bekend wordt gemaakt, wordt niet geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur, maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid die ze uitstraalde tijdens het lopen van één van Europa’s grootste marathons.
Vastberadenheid
Asics maakt voor de nieuwe campagne bewust geen gebruik van modellen. Volgens het runningmerk is schoonheid niet te vinden in een make-up tasje of een dieet, maar in de kracht, de vastberadenheid en het uithoudingsvermogen van een vrouw. Asics wil daarom normale, dagelijkse vrouwen gebruiken voor de campagne van de Ayami hardloopcollectie voor dames.
De winnares zal deze zomer model zijn in de volledig vergoede professionele fotosessie die ergens in Europa zal plaatsvinden. De foto’s worden gebruikt voor Ayami’s pan-Europese, multimedia lente-zomercampagne, onder andere voor winkelmateriaal, reclamedrukwerk, PR en online publicaties.