
Asos geeft klant kledingadvies via chatdienst
Asos wil met de online dienst het gat tussen klant en winkel verkleinen en ervoor zorgen dat het winkelen persoonlijker wordt. De webshop is daarmee de eerste moderetailer die gebruik maakt van Google Helpouts, dat meldt marketing website The Drum.
Afspraak maken
De virtuele adviesbalie van Asos is van maandag tot en met vrijdag open van negen uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds. Consumenten kunnen een afspraak maken om gratis in contact te komen met één van de stylisten van de online retailer.
Elke afspraak duurt vijftien minuten. Hierin kunnen klanten bijvoorbeeld items uit hun eigen kledingkast tonen waarbij de stylist advies geeft over hoe zij deze kunnen combineren.
Andere webshops
Eerder zette beautyshop Sephora Google Helpouts al in voor vrouwen die hulp willen bij hun make-up. De Amerikaanse ketens Sears en Home Depot helpen virtueel bij het inrichten van huis en tuin.
Hangouts
De online modewinkel deed eerder dit jaar al ervaring op met Hangouts, een openbare (en per definitie gratis) versie van Helpouts.
Google Helpouts
Google Helpouts biedt iedereen met een account bij Google+ de mogelijkheid om advies van andere gebruikers in te winnen, maar ook om eigen kennis beschikbaar te stellen aan de ‘community’.