
Berlijnse beurs Selvedge Run groeit verder *
Selvedge Run verwacht tijdens de derde editie zo’n 25 procent nieuwe merken te kunnen toevoegen. In totaal zullen er rond de 100 merken deelnemen. Om de groei te faciliteren neemt de beurs een vijfde hal in de Kulturbrauerei in gebruik. Afgelopen januari verdubbelde het aantal exposanten al naar zeventig.
Merken met karakter
Selvedge Run richt zich op merken met ‘karakter’. Mooie (hand)gemaakte tijdloze producten en aanbieders met een lange of bijzondere oorsprong als Edwin, Momotaro, Livid Jeans, Japan Blue Jeans, Blue de Genes, Benzak Denim Developers, Indigo People, Tellason en Indigofera. Woordvoerder Annika Klintmalm wil nog niet teveel nieuwe namen prijsgeven, maar is enthousiast over de komst van onder meer de Franse merken Vetra (workwear) en Orcival (truien met Bretonse strepen), beide merken met een lange historie die teruggaat tot het begin van vorige eeuw
Hoog niveau
“De groei in januari was voor ons het bewijs dat we op het goede pad zijn. Dat er voldoende interesse is in nog een event”, zegt Klintmalm. Ze geeft aan dat het evenement nog verder wil groeien, maar stap voor stap. “We hanteren bepaalde kwaliteitsstandaarden en willen het niveau hoog houden. Zowel qua looks van de beurs als het scherp gecureerde aanbod.”