Bestsellercollectie: Circle of Trust by Naomi van As
Op de afgelopen januari-editie van Modefabriek presenteerde modelabel Circle of Trust een compacte collectie die in samenwerking met hockeyster Naomi van As is ontworpen. De zomerse capsulecollectie bestond uit negen items, waarbij één print centraal staat waardoor alle items met elkaar te combineren zijn. Afgelopen vrijdag 15 mei werd de collectie aan winkeliers geleverd en begon de verkoop in de webshop van Circle of Trust. En dat werd een doorslaand succes.
Drukte in de webshop
“Vrijdag om tien uur startte de verkoop van de capsulecollectie en we kregen meteen onverwacht veel bezoek op de website, waardoor deze niet voor iedereen even goed werkte”, vertelt Janiek Koppe, marketing manager bij Circle of Trust. “De bezoekersstroom bleef maar komen waardoor het even duurde voordat dit opgelost was. Het is natuurlijk jammer dat sommige mensen er niet doorheen zijn gekomen, maar het is goed nieuws dat veel consumenten de collectie wel hebben kunnen bestellen. Binnen een dag was de collectie uitverkocht.”
Uit de dozen verkopen
Ook in de fysieke winkels liep het storm. Sommige retailers waren in januari nog een beetje huiverig om deze collectie in te kopen. Ruim zestig winkeliers durfden het aan en ook daar is de Naomi van As-collectie inmiddels bijna overal uitverkocht. Een mooie opsteker in deze lastige tijden vanwege het coronavirus. “De collectie werd bij onze verkooppunten soms rechtstreeks uit de dozen verkocht. We hoorden van retailers dat sommige items nog voor de levering via pre-orders waren verkocht.” Overigens hebben sommige winkels de collectie na het weekend geleverd gekregen vanwege problemen met de pakketpost. “We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen, maar dat is niet bij iedereen gelukt. Dat vinden we heel vervelend maar op zich is het voor de fans die nog zoekende zijn wel positief dat de collectie nog op een aantal plekken te koop is.”
Positieve vibe
Circle of Trust had dit grote verkoopsucces zelf ook niet verwacht. “Toen de coronacrisis uitbrak dachten we nog: hoe zal de collectie van Naomi gaan verkopen in deze tijd? Het is leuk dat het dan zo’n groot succes wordt. Ook vanwege positieve vibe die het oplevert.” Al heeft de huidige situatie misschien juist wel geholpen. Mensen zitten veel thuis en kijken meer tv en naar social media. “Je merkt echt dat mensen behoefte hebben aan de zomer en aan leuke dingen.”
Social media
Uiteraard heeft de promotiecampagne ook bijgedragen aan het succes. Zo hingen er billboards op elf plekken in Nederland. En werd er flink gepost op de social media kanalen van Circle of Trust en van Naomi van As zelf. “Naomi is heel enthousiast. We hebben de collectie echt samen gemaakt en ze is heel actief op Instagram, waar ze 193.000 volgers heeft. Verder hebben we twintig pakketten cadeau gedaan aan BN-ers die er vervolgens ook over hebben gepost. Maar vooral nadat het begin mei besproken werd in een uitzending RTL Boulevard, zagen we het aantal volgers en views van onze social-kanalen echt hard stijgen.”
Vervolg
Naleveringen van de capsulecollectie komen er niet meer. Of er een vervolg op deze succesvolle samenwerking komt is nog niet bekend. “We zijn natuurlijk heel blij met het succes en we gaan kijken of en wat voor vervolg we het zouden kunnen geven. Maar dat moeten we nog met elkaar bespreken. Het is te vroeg om daar nu al iets over te kunnen zeggen.”