Beyoncé en Topshop lanceren nieuw kledingmerk
Popidool Beyoncé en de Britse modeketen Topshop willen in het najaar van 2015 een nieuw sportief streetwearmerk lanceren. Het merk wordt geproduceerd in de daarvoor gemeenschappelijk opgerichte onderneming: Parkwood Topshop Athletic Ltd. Dit meldt Women’s Wear Daily.
Geen samenwerking
Volgens Topshop-eigenaar Philip Green gaat het niet om een samenwerking tussen de twee: “Het gaat om het opbouwen van een merk en een onderneming – een onafhankelijk volwaardig bedrijf, met aparte bedrijfskosten en kantoor”, vertelt hij.
Opzetten
Een naam voor het nieuwe label is nog niet bekend. Wel zijn Topshop en Beyoncé druk bezig om de onderneming op te zetten, waarvan het kantoor waarschijnlijk in New York zal komen. Green meldt dat ze iemand willen aannemen om de nieuwe onderneming aan te sturen. Ook is hij opzoek naar een creatief directeur en twee ontwerpers.
Collectie
Het nog naamloze merk gaat kleding, schoenen en accessoires aanbieden met een sportieve twist. Naast de Topshop-winkels en –webshop wil Green het label ook op andere locaties aanbieden. Zo wil hij in Noord-Amerika in gesprek gaan met warenhuisketen Nordstrom, waar Topshop al 52 concessies heeft.
Foto: Eastgate Basildon