Binnenkijken bij: Weekday in Amsterdam
Volgens het persbericht vormen deze labels samen waar Weekday voor staat: ‘een mix van inspirerende kleding- en accessoire collecties voor mannen en vrouwen. Jeans en betaalbaar fashion-forward design voor the young at heart.’.
Vijf nieuwe modelabels
De hippe kledingketen ontstond ooit als jeanswinkel in Stockholm, maar is inmiddels uitgegroeid tot een internationale formule met verschillende lijnen. Weekday verkoopt naast de eigen collecties ook de kleding van Cheap Monday, geselecteerde tweedehands stukken en voor het komende winterseizoen zijn er ook 5 nieuwe modelabels toegevoegd: Rodebjer, Örjan Andersson, Christophe Lemaire, BACK and Cedric Jacquemyn. Het prijsniveau ligt tussen H&M en COS in.
Over Weekday
Sinds 2008 hoort Weekday bij de Hennes & Mauritz-groep nadat het moederbedrijf Fabric Scandinavien werd overgenomen, dat ook eigenaar was van de ketens Monki (hippe streetwear voor jonge meiden) en het jeansmerk Cheap Monday.
Interieur
Het cutting-edge interieur van de winkel is ontworpen door het Berlijnse architectenduo Gonzalez Haase. Bekijk ook de foto’s.