
Custo maakt comeback met show in AFW
Brandrush Fashion Agency had ongeveer 500 winkeliers uitgenodigd voor de show van Custo in de Amsterdam Fashion Week. Op de catwalk werden de vrouwenlijnen Custo Barcelona (fashion, voor boetieks) en Custo Line (casual en betaalbaar, voor de jeanszaak) geshowd.
Prints
Het kleurenpalet was opvallend donker, met veel prints, glans, rijke stoffen en materiaalmixen. Sterke punten van het merk zijn de uitgewerkte jassen, breisels, jurkjes en accessoires (laarzen en tassen). Ook is er een uitgebreid aanbod (skinny) jeans in allerlei kleurschakeringen.
Potentie
De afgelopen twee jaar was Custo vrijwel verdwenen van de Nederlandse markt, onder andere door de hype rond collega-merk Desigual. Het merk had ruim 10 jaar geleden nog zo’n 350 klanten in Nederland en de nieuwe agent ziet daarom veel potentie voor Custo.
Op 12 februari geeft Custo Barcelona ook een show tijdens de New York Fashionweek.
Bekijk de slideshow (foto’s: Jeroen Snijders).